Re: [Vista] "Desktop" zamiast "Pulpit"

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Tue 18 Dec 2007 - 18:31:00 MET

*Andre NH* pisze:

> Co trzeba zrobić, aby ujednolicić zapis do jednego z tych folderów.
> U mnie we Viscie widok pulpitu jest ukazywany z zawartości folderu "Pulpit".
> Czyli jest OK. Niemniej przy instalacji aplikacji skróty do nich jako
> "umieść skrót na pulpicie" są zamieszczone we folderze "Desktop", który
> znajduje się w tym samym katalogu nadrzędnym, i z tej oto uwagi nie
> pojawiają się te skróty NA PULPICIE.

Albo nie do końca rozumiem o co chodzi, albo coś namieszałeś :). Jak się
dobrze przyjrzysz, na przykład spod cmd.exe i dir albo innym menadżerem
plików to folder Pulpitu w Viście nazywa się właśnie Desktop
(..\Users\<uzytkownik>\Desktop). Także w polskiej wersji systemu. A to, że
Eksplorator pokazuje go jako ..\Users\<uzytkownik>\Pulpit to już sprawka
po pierwsze dość dziwnego pomysłu Microsoftu na realizację neutralności
językowej Visty a po drugie pliku desktop.ini, którego zawartość "każe"
wyświetlać nie rzeczywistą (taką jak w systemie plików) nazwę folderu a
jego, hmm... zlokalizowany alias. Podobnie jest zresztą z Users
(Użytkownicy) Downloads (Pobieranie), Documents (Dokumenty) i wieloma
innymi folderami.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]