XP Pro i Home a grupa robocza

Autor: Tomkowski <tomkowski_at_DODATEKinteria.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 17:53:11 MET

Witam,

Mam mały problem z konfiguracją kilku komputerów w sieci. Otóż są 3
komputery z XP Pro podłączone po kablu i 1 laptop z XP Home podłączony
przez WiFi. Wszystkie mają adresy ustawione na stałe (bez serwera DHCP).
Oczywiście włączony jest Klient sieci Microsoft Network oraz
Udostępnianie plików i drukarek (na każdym). Komputery mają również
wpisaną tę samą grupę roboczą i te same ustawienia (oprócz oczywiście IP).

W otoczeniu sieciowym na każdym z XP Pro widzę inny komputer z XP Pro i
udostępnione na nim katalogi. Z XP Pro widzę również XP Home. Natomiast
nie działa to w drugą stronę. W otoczeniu sieciowym XP Home nie widzę
żadnego komputera z XP Pro. Natomiast jeśli wpiszę adres IP komputera XP
Pro (np. \\192.168.100.100), to mogę z XP Home dostać się na niego.

Co trzeba jeszcze ustawić na XP Home, aby widział komputery z XP Pro
wraz z udostępnionymi na nich katalogami?

Pozdrawiam, Tomkowski