Re: vista - pytanie do fachowców

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 09 Dec 2007 - 22:36:28 MET

Proces Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> zwrócił błąd:

> Ależ obce oprogramowanie to zupełnie inna para kaloszy. Najczęstszy
> problem stwarzają same aplikacje, które są błędnie napisane, zapisujące
> swoje ustawienia do Program Files zamiast do profilu użytkownika i
> sięgające do pewnych kluczy w rejestrze zarezerwowanych wyłącznie dla
> administratorów systemu. Takich programów nie da się normalnie uruchomić
> ze zwykłego konta. Trzeba podpierać się pewnymi sztuczkami, na przykład
> wirtualizacją rejestru i systemu plików (zapewnianą przez UAC) bądź
> ręcznym poprawianiem uprawnień do domyślnie zabronionych zasobów. Zaś
> [...]

Może te programy właśnie to robią (choć czemu wyświetlają żółtą ikonę?)
ale nawet jeśli, to nie jest to prawdziwe zagrożenie dla systemu, tylko
takie bardziej wyimaginowane, i Vista raczej nie ułatwia rozwiązania
tego w pokojowy sposób. Na przykład nie udało mi się znaleźć łatwego
sposobu na odblokowanie programu zablokowanego prze Defendera (?,
umieszczony w startup), jedyny jaki znam to wykorzystanie task
schedulera. Aż się prosi o taką funkcję, przecież wystarczyłoby
blokować/sprawdzać dostęp do tej listy. Liczę że w SP1 dodadzą coś
takiego, choć uwzględniając historię to dopiero na SP2 powinienem liczyć
;)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8