Re: Bezpieczenstwo udostepniania porty RDP 3389?

Autor: jaki <taki_at_nijaki.pl>
Data: Mon 03 Dec 2007 - 12:21:56 MET

> Niezbyt. Co prawda przy załatanym serwerze i dobrych hasłach
> (i polityce blokowania kont w razie niepoprawnego logowania)
> raczej nikt nie "wlezie", ale IIRC RDP jest samo z siebie
> łatwe do podsłuchania. Takie coś zazwyczaj robi się VPNem,
> wpuszczając na sesje RDP tylko klientów VPNowych.

Faktycznie, lepsza metoda.
Powiedz mi jak to wynokac:
        a) zrobic połącznie przychodzące na użytkownika A.B. z hasłem X
        b) potem po połączeniu klienta z serwerem wybrać przyznany przez VPN
IP, np jakiś wew?

Powiedz mi tez, czy W2003 Std Server ma możliwość przymowania więcej niż
jednego połączenia VPN (tak jak ma to miejsce w XP) czy jest możliwe
więcej takich jednoczesnych połączeń?
Rzoumiem, ze podlaczeni uzytkownicy są liczeni na zasadzie zwykłych
połączeń terminalowych (chodzi o licencje).

Pozdrawiam,