Re: OEM vs BOX- ktory warto zakupic?

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Sun 02 Dec 2007 - 22:18:33 MET

premik wrote:
> czym sie w tej chwili roznia te wersje poniewaz MICROSOFT zmienia
> warunki w licencji...
>
> czy mozna kupic OEM z np. plyta glowna? myszyka lub klawiatura?

Ja nie będę wchodził w szczegóły licencyje: kupuj BOX. W życiu kupiłem już
3x WinXP Home OEM (stara stacjonarka, stary notebook, nowy notebook) i 1x
WinXP Pro OEM (obecna stacjonarka) i prosta matematyka pokazała, że
pieniądze, które wydam na następny system będą wyrzucone w błoto (gdybym
kupił BOXy zamiast OEMów, nie musiałbym już kupować kolejnego systemu).

Poza tym złośliwość losu jest taka, że po brutalnej nauczce chciałbym kupić
sobie WinXP Pro Box, co chyba jest jeszcze możliwe. Jednak zapewne po
roku-dwóch i po jednym lub dwóch servicepackach Vista stanie się systemem
zdatnym do użytku i będę zmuszony do stosownego zakupu (zapewne połączonego
z modernizacją sprzętu), a wydatek rzędu 2400 zł na dwa BOXowe systemy z
których jeden po roku będzie leżał na półce jest ponad moje możliwości.
Przez chwilę łudziłem się, że po zakupie Visty Business będę mógł wykonać
downgrade do XP Pro, ale Microsoft doszedł do wniosku, że downgrade można
wykonać tylko z wersji... OEM. Dla mnie to lekka paranoja, bo Vista Business
OEM kosztuje 400 zł, a w zesawie dostaje się dodatkowo XP Pro OEM
(równowartość około 500 zł), czyli za 400 dostaję dwa produkty warte w sumie
około 900 zł. Płacąc 1200 zł za Vistę Business BOX dostaję już tylko jeden -
mimo, że wydałem przeszło 300 zł więcej. Nie wiem, czym kieruje się
Microsoft dyskryminując osoby, które zapłacą im za kupowane systemy więcej.
Może liczy na takich frajerów jak ja.

> m.

Pozdrawiam -- Spook.

--