Re: DOSowy - pełny ekran na XP - obraz mało czytelny (jakby podwójna czcionka )

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 02 Dec 2007 - 22:10:20 MET

Dnia Sat, 01 Dec 2007 21:51:56 +0100, jaki napisał(a):

> [...]

Da się, bo TameDOS poprawia błędy obsługi trybu VESA w sterownikach.
Zresztą powodów braku przechodzenia do full screen może być więcej: brak
odpowiednich fontów VGA, źle ustawione odświeżanie w tym trybie (którego
nie obsługuje karta grafiki bądź monitor), błędy w BIOS-ie karty
grafiki, włączona obsługa dwóch rdzeni procesora zamiast jednego... bywa
i tak, że różne wersje sterowników do tej samej karty różnie ten tryb
będą traktować. Wystarczy zajrzeć w ich change logi. Czasem zaś sama
aplikacja wymaga nieobsługiwanego przed grafikę lub sterowniki trybu
VESA i z danym zestawem po prostu działać nie będzie. W Internecie pełno
jest wątków na ten temat.

Spróbuj może zmienić te sterowniki na zwykłe standardowe SVGA
dostarczane wraz systemem.

Wrzucam też link do pewnego artykułu MS na ten temat, może się przyda:
NTVDM 16-Bit Program Does Not Run If the Window Does Not Have Focus
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;812681&FR=1&PA=1&SD=HSCH

> Dawno takich pierdol nie czytalem.. co ma grafika wspolnego z trybem
> pelnoekranowym??
> zron mode con itd, a skrot do batchowki uruchamiaj normalnie a nie w
> trybie pelnoekranowym
> po odpaleniu wcisnij po porstu alt+enter i po sprawie

O, nasz pysio się odezwał. Babcia jak widzę klawiatury mu jeszcze nie
zabrała. Może przestałbyś się w końcu kompromitować na tej grupie - cała
Polska patrzy - i znalazłbyś sobie bardziej odpowiednią piaskownicę? Bo
ja już dawno takich pierdół nie czytałem jak te, żeby na błędy w ntvdm
proponować komuś jakieś durne batchówki... LOL!

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/