Re: Vista a oszczędzanie energii

Autor: Kamil <technics6w-y-t-n-i-j-t-o_at_wp.pl>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 19:55:20 MET

Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> napisał w
wiadomości news:fihn8e$dfd$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Intryguje mnie jedna rzecz związana z ekologią i oszczędzaniem energii
> przez komputer.
>
> Otóż zaczyna teraz zwracać się uwagę na to, aby komputer był jak
> najbardziej oszczędny, tymczasem Vista z upodobaniem korzysta z karty
> graficznej w trybie 3D - powodując zwiększony pobór prądu.
>
> Czy Microsoft zapomniał, że w dobrym tonie jest "ekologiczność"? Procesory
> już zaczęły stosować tryby ekonomiczne; tylko patrzeć, jak to samo będą
> stosować procesory graficzne (na co komu setki gigaherców przy trybie 2D).
> [...]

Mój laptop (IBM z mocną kartą graficzną) o dziwo pracuje dłużej na bateriach
z systemem Vista (aero) niż XP.

Kiedy przesiadłem się na Vista byłem w szoku że tak długo działał na
baterii. W końcu postanowiłem sprawdzić ile się da pracować na profilu "Max
bateria" (wszystko do minimum, z tym że matrycę ustawiam na 50% jasności)

Vista ok 4 godzin
XP ok. 2,5godzyny

W trybie max wydajnosć jest podobnie:

Vista: 1h i 40min
XP: 1h i 20min

Testy raczej były miarodajne, starałem się wycisnąć na jednym i drugim
systemie skrajne czasy pracy.
Niezłe, co?

pozdrawiam
Kamil