[XP] - zawiesza sie explorer.exe

Autor: Thomas <angel_USUN_TO__at_bci.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 15:58:34 MET

Witam

Mam nastepujacy problem. Niedawno zrobilam maly, tymczasowy upgrade kompa
(E4600 na plycie GIGABYTE GA-8I865GME-775-RH
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=8915&katid=60 , do tego mam
radeona x1950 na agp i 1x 1GB Kingmax 400MHz 2.5 CL)
Po zmianie sprzetu zrobilem format dysku i reinstal systemu. Zostaly
zainstalowane wszelakie stery do plyty, do grafy, do karty dzwiekowej i
sieciowej. Wszystko hula.. poza jednym. Mianowicie kiedy uruchomie jakas
gre, badz program (ale glownie gry), pogram przez jakis czas i pozniej
wychodze do systemu, to okazuje sie, ze pasek zadan jest nieaktywny
(doszedlem do tego ze zawiesza sie explorer,exe i taskmgr.exe). Jakkolwiek
mozna z ikony uruchomic dowolna aplikacje, ktora stabilnie dziala. Po
powrocie do pulpitu jednak nie mozna wejsc do menu START, czy chocby
przelaczyc aplikacji z paska zadan. Po wumuszeniu zamkniecia systemu (przez
ctrl-alt-del) system mieli mieli i po chwili wyskakuje info ze nastepuje
zamkniecie programu explorer.exe. I system wisi - pomaga RESET z obudowy.
Gmerajac w ustawieniach systemu doszedlem jednak do tego, ze jesli zaraz po
starcie systemu odpale "Managera zadan Windows" (ctrl-alt-del) i klikajac
prawym przyciskiem przy explorer.exe i taskmgr.exe wybiore >ustaw
koligacje< i tam zostawie tylko CPU 0 a odznacze CPU 1 to system sie nie
zawiesza i nie ma problemu z wychodzeniem z gier. Dziala jak powinno.
Teraz moje pytanie dlaczego tak sie dzieje i czy mozna to w jakis bardziej
cywilizowany sposob rozwiazac?? Moze mozna jakos ustawic zeby dany
proces/program uruchamial sie zawsze na 1 rdzeniu?? W sumie mi to
przestawianie recznie rybka, ale niestety nie tylko ja korzystam z kompa.
Prosze o jakies porady.

Pozdrawiam
Thomas