Re: Audyt serwera Windows 2003

Autor: Kamil <technics6w-y-t-n-i-j-t-o_at_wp.pl>
Data: Fri 23 Nov 2007 - 18:57:29 MET

Użytkownik "Maniek" <Man@o2.pl> napisał w wiadomości
news:fi6ukn$q5t$1@news2.ipartners.pl...
> [...]

> Cos jeszcze? Jakies proby zlamania hasel? Dostep do udzialow
> administracyjnych, dostep do zasobow dla konta gosc?

A czego ma dotyczyć audyt? Czy nie zostało coś po poprzednim adminie?

Powinieneś zrobić:
- zmianę wszystkich haseł (tych nie administracyjnych też nie zaszkodzi)
- skanowanie MBSA

Powinieneś obejrzeć:
- scheduler
- nasłuchujące porty
- wszelkie autostarty
- usługi (services.msc, wszelkie IIS-y, bazy danych)
- legalność oprogramowania :)
- zgodność ilości licencji w systemie z licencjami na papierze
- konfigurację usług terminalowych i telneta
- secpol.msc i tam uprawnienia grup

Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Jeżeli to jest kontroler
domeny to możesz mieć problem z ogarnięciem wszystkiego.

pozdrawiam
Kamil