Re: windows 2003 wywala sie

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 15 Nov 2007 - 09:57:46 MET

Użytkownik "oliwa" <antyspam_oleksiej@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:fhgsp8$e5n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Ok, znow wywalilo i w dzienniku zdarzen mam to
> w ostrzezeniach :
> Przyczyna ostatniego nieoczekiwanego zakończenia pracy tego komputera
> podana przez użytkownika SPP\Administrator to: Awaria systemu: błšd
> zatrzymania
> Kod przyczyny: 0x805000f
> Identyfikator błędu:
> Cišg operacji wykrywania błędów: 0x00000050 (0xc3dcf010, 0x00000000,

Uuu... Tak na dzień dobry i na szybko... (Kernel) page fault in nonpaged
area...
Memtesta zapuszczaj czym prędzej...
Możesz mieć a: Mało RAM i wyłączony swapfile (tak mi się NT4 wywalał w
takiej sytuacji), b: uszkodzoną pamięć bądź sprawy z jej adresowaniem,
c: wadliwy sterownik.
Najbardziej stawiam na b:.
Dlatego zapuść MemTest-a - http://www.memtest.org/, zrób obraz dyskietki
(mozesz na innym kompie), nagraj, odpal. (Acha, po nagraniu dyskietki
system będzie raportował o problemach z jej czytaniem, to normalne,
oczywiście, nagrywasz na sprawną dyskietkę.)

> 0xe1d09694, 0x00000000)
> Komentarz: 0x00000050 (0xc3dcf010, 0x00000000, 0xe1d09694,
> 0x00000000)
>
> w bledach systemowych
> Kod błędu 00000003, parametr 1 ba676298, parametr 2 73908963, parametr
> 3 00000003, parametr 4 00000001.

Mniej prawdopodobne jest a: i c:, licz sie jednak z koniecznością choćby
czasowego dołożenia RAM do kompa.
Przyczyną a: może być np. wyłączenie, bądź zmiana położenia pliku
wymiany, albo problem z dostępem do niego, np. wskutek uszkodzenia.
W takiej sytuacji (jeśli da radę system odpalić) chkdsk /f, lub z
konsoli odzyskiwania chkdsk /p (bezpieczniej zrobić to na sprawnym
sprzęcie). Jeśli bezpośrednią przyczyną jest problem z odczytem dysku
(co moze trafić w swapa), to doraźnie chkdsk /r, z tym, że najpierw
proponował bym na innym kompie, podłączając jako dodatkowy, dysk sczytać
i zapisać ważne dane, z rzadka może się zdarzyć, że chkdsk uszkodzi
jakiś ważny plik (cóż, nic nie jest doskonałe). A po sczytaniu chkdsk
/r, ostatecznie reformat... ale taki dysk lepiej wymienić, przepisać
dane na nowy, a stary dać dzieciom, lub zaprzyjaźnionemu informatykowi,
do zabawy. Ostatecznie, problem z dostępem do swapa może byc z
uszkodzenia struktury logicznej systemu plików, naprawa przez chkdsk /f
(lub /p z konsoli)

Jeśli c; - to trzeba znaleźć ster... tylko który...

Tak czy siak, memtest najpierw, przynajmniej 2-3 cykle (jeden to za
mało), jeśli się nie zaczerwieni, to wtedy szukaj a: i c:, jeśli wyrzuci
choć jeden czerwony wpis, to sprawa jasna, sprawdź każdą kość RAM
osobno, by wykryć, która trzasnęła. BEZWARUNKOWO wymień na sprawną,
inaczej możesz stracić, lub conajmniej uszkodzić, jakieś ważne dane.
Wszystko może być tymi danymi, swapfile, sterownik dysku, struktura
filesystemu, etc... Ja parę miesięcy temu miałem dość mocny problem -
uszkodzona kość popsuła mi kilka plików...

Tyle na razie, nie wyczerpalem wszystkich możliwości... podałem te,
którymi zająłbym się jako pierwszymi.

--
LH
Pani Wiktoria Święcicka znowu szaleje: