Instalacja XP - nietypowo

Autor: Rafał Zawierta <raf_at_raf.pl>
Data: Mon 05 Nov 2007 - 22:23:15 MET

Witam.
Wiem, że są problemy z SATA i instalacją XP, ale to co mi wyskoczyło
jest dla mnie dużą niespodzianką.

Mam płytę Asus, K8N-VM, aktualnie pracuję w konfiguracji:
IDE0: master - 40GB (magazyn, linux + grub), slave - nic
IDE1: master - cd, slave 40GB, 2x ntfs, winXP z ktorego to pisze

Generalnie konfiguracja stara i lubiana, dziala zawsze.

Dyski zaczely mi padac, wiec kupilem nowego, ale skusilem sie na SATA.
No i podlaczylem dysk jako SATA, windows go rozpoznal, zrobilem sobie na
nim partycje:
podstawowa 100GB (pusta, na system), rozszezona: 100 GB jako NTFS (i tam
dane juz wrzucilem) oraz 40 GB (bez formatowania)

Wylaczylem komputer, odlaczylem dyski IDE (wszystkie). Wystartowalem.
Komputer wykryl CD i HDD (bios). Dalej plyta zaczela krecic, ale zamiast
napisu "Nacisnij dowolny klawisz aby rozpoczac instalacje..." ekran
zrobil sie czarny i koniec. Po wsadzeniu dysku na IDE rzecz jasna
instalator rusza.

Mial ktos podobny problem? Pytam dlatego, ze nie jest to kwestia
dogrania driverow do SATA, bo o te powinien spytac instalator, a ten nie
startuje.

Pozdrawiam
R.