Re: wyłącza się fabryczny firewall w XP

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 22:18:45 MET

Użytkownik PaweL napisał:
> Witam
> Od niedawna mój komputer z Win XP czasami włącza sie dużo wolniej. Gdy
> doczekam się uruchomienia systemu mam komunikat że zapora systemu jest
> wyłączona. Włączam ją i wszystko już działa normalnie. Dzieje się tak co
> ~3 włączenie komputera.
> Co może być powodem?

Stawiam na coś co siedzi Ci w systemie i dobrze ukrywa się przed AVG.
Przeskanuj system jakimś uznanym antyvirem, osobiście polecam coś od
Kaspersky'ego i czymś od adware, typu SpyBot Search&Destroy, oczywiście
z aktualnymi definicjami.

> Komputer chroniony jest AVG internet security i nie jest zawirusowany(
> tak sądzę).

Zapora sama z siebie się nie wyłącza, ja jednak stawiałbym na to że coś
w systemie masz. Spotkałem się kilkakrotnie z systemami, które wg Avasta
i AntiVir PE były czyste, ale jednak non stop coś się rozsyłało i
skakały popupy. Zastosowanie AOL Active Virus Shield (z czasów gdy
jeszcze był dostępny - de facto lekko obcięty Kaspersky 6.0) ujawniło
kilka zakamuflowanych świństw, po ich usunięciu wszystko powróciło do normy.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl