Re: Dostęp do plików po aliasie (CNAME).

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 10:20:54 MET

Konrad Kosmowski wrote:
> Jest sobie domena, w niej DNS, w nim wpis A dla danego hosta - "foo" i alias
> CNAME - bar wskazujący na "foo". Po adresie "foo" można się połączyć z zasobami
> plikowymi tego hosta, po aliasie "bar" nie można. To normalne? Tzn. to jest ten
> typ tak ma?

Oczywiście, że normalne. O czym już usiłowano Cię przestrzec jakiś czas
temu, gdy pisałeś, że chcesz zrobić aliasy do nazw hostów. A wynika to z
faktu, że w domenie używany jest Kerberos jako protokół
uwierzytelniania. Z tym jest powiązane coś, co się nazywa SPN (trochę
info tu: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms676924.aspx). Po
prostu jeśli odwołujesz się po aliasie, to AD nie wie, o co Ci chodzi,
nie dostajesz stosownego ticketa i serwer, do którego się odwołujesz
mówi "idź sobie". Możesz próbować dodawać SPN za pomocą narzędzia SetSPN
(http://technet2.microsoft.com/windowsserver/en/library/b3a029a1-7ff0-4f6f-87d2-f2e70294a5761033.mspx?mfr=true)

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl