Re: Jak przenieść instalację win2000 na inny dysk

Autor: Tomasz Minkiewicz <Tomasz.Minkiewicz_at_interia.pl>
Data: Tue 30 Oct 2007 - 12:04:19 MET

On Tue, 30 October 2007 09:42 *Radosław Sokół* (Radoslaw.Sokol@polsl.pl)
wrote in <fg6qpb$12m$1@polsl.pl>:

> Nie.

> Nie montować. Mają być jako urządzenia blokowe po prostu.

> dd if=/dev/DYSKZRODLOWY of=/dev/DYSKDOCELOWY bs=16384 count=LICZBABLOKÓW
>
> przy czym LICZBABLOKÓW to pojemność dysku źródłowego podzielona
> przez 16 KiB.

Count jest tu zbędny. Jeśli docelowy dysk jest większy, dd przekopiuje
wszystko, co znajdzie na źródłowym dysku i grzecznie zakończy. Jeśli na
odwrót, to przekopiuje ile się da, AFAIR rzuci komunikatem, ale też zrobi
co trzeba. Może się wtedy chyba pojawić maleńki problemik przy wielkości
dysku docelowego stanowiącej niecałkowitą wielokrotność bs, ale gdybam,
bo zdaje się, że nigdy w takiej sytuacji nie byłem.

--
Tomasz.Minkiewicz@interia.pl