Re: WGET - jednak działa !!!

Autor: <waldit_at_gmail.com>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 10:03:43 MET DST

On 24 Paź, 10:54, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:

> W LANie czy jakiejś większej sieci? Ja miałem takie jaja
> w sieci z routerem ingerującym w ruch FTP.

Po kilkudniowych badaniach przy udziale innych komputerów
z tej samej serwerowni okazało się, że WGET jednak nie jest
winien opisywanym wcześniej problemom.
Co prawda Total Commander działał od samego początku
zgodnie z oczekiwaniami co skłaniało do podejrzeń WGETa
ale wyjaśnienie jest takie, że WGET jest bardziej wrażliwy
na pewne sytuacje sprzętowe.

W serwerze, w którym doszło do problemów używana była karta
sieciowa 1 GB. Sieć mamy oczywiście 1 GB ale switch przez
który odbywała się transmisja jest 100 MB.
Teoretycznie nie powinno to mieć żadnego znaczenia i właściwie
nie miało - wszystko na tym serwerze działało idealnie.
Dopiero podczas testów WGETa (tylko dla dużych plików ok. 2 GB)
pojawiły się efekty.
Po zmianie w serwerze na drugą wolniejszą kartę sieciową 100 MB
WGET zaczął działać bez żadnych błędów. Oczywiście prędkość
kopiowania nie zmniejszyła się bo i tak wcześniej switch nie
pozwalał na większą.

Wniosek z tej historii może być jeszcze taki, że nie zawsze
wymiana sprzętu (w tym wypadku karty sieciowej) na teoretycznie
lepszą daje lepsze rezultaty. Czasami lepiej zostawić staroć.

Waldi