vista rozwala pliki tekstowe

Autor: Pulpet <xyzt_at_op.pl>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 15:13:13 MET DST

Nie chce mi sie wierzyc ze jeszcze nikt na zadnej grupie, na zadnym
blogu itp w calej Sieci (szukam od ponad miesiaca) nie zauwazyl ze
wiele programow pod nowymi windowsami (vista i server 2008 /longhorn/)
rozwalaja pliki tekstowe!

Dzieje sie to w przypadku niektorych programow operujacych na czystym
tekscie a wiec oprocz edytorow kodu zrodlowego takze takich, ktore
zapisuja swoje pliki w formacie xml. Pozbawiony tej wady jest m.in.
notepad.exe (windowsowy notatnik).

Wyglada to tak gdy uzywam programu np. EditPlus2:

1. Tworze lub otwieram plik tekstowy o nast. zawartosci i zapisuje go:

2. Usuwam 2 ostatnie znaki i zapisuje plik i zamykam.

3. Otwieram plik ponownie i zamiast jednej linii (a) mam:

Gdybym zamiast a, b, c dojechal do z i usunal d-z (by zostalo a,b,c)
to po ww. operacji po otwarciu zapisanego pliku bede mial powiedzmy
a-f lub a-g. Oznacza to chyba ze zapisujac zle rozpoznaje polozenie
EOF (end of file)?
Z poczatku myslalem ze jest to zwiazne z kodowaniem bo notepad zwykle
uzywa unicode ale sprawdzilem zapisywanie nim w innych standardach i
zawsze zapisuje bezblednie.

Oto programy, ktore u mnie blednie zapisuja pliki:
EditPlus2 (tekstowy edytor kodow zrodlowych)
InkScape (edytor grafiki wektorowej zapisujacy pliki jako tekst
w formacie XML)
VisualStudio* (IDE programistyczne)
NetBeans (podobnie jak przypis do VisualStudio)
StarUML (opensourceowy edytor UML zapisujacy pliki jako tekst
w formacie XML)

Jesli ktos ma rozwiazanie - prosze o pomoc gdyz szlag mnie juz trafia!
:)

---
* Sam edytor zrodel nie nawala ale gdy sie tworzy nowy projekt - od
razu ma dodatkowe bledne linie (smieci). Prawdopodobnie ma jakis
generator, ktory tworzy nowe pliki zrodlowe i on wlasnie rozwala pliki
(prawdop. przed zapisaniem pliku usuwa sobie kilka swoich linii).