Re: Outlook Express 7 pod Vistą

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 04:53:13 MET DST

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
news:ffos4u$grp$1@news.onet.pl...

> Zwróć uwagę na słowo: *typowej*.

Podtrzymuję stwierdzenie. Matematycznie nie ma większego znaczenia, aby
tylko wpisów alokacji starczyło. Fizycznie, programowo, owszem, może być
różnie.
Owszem, np. robienie partycji 8 G z blokami 512 bajtów, FAT, jest
zupełnie realne i nawet niekłopotliwe do uzyskania. Kłopot może być z
obsługą, gdy ma sie mało pamięci, i/lub wolny dysk, a jest to FAT32, nie
NTFS (ja stwierdzam, że dysk z NTFS chodzi wyraźnie ciszej). Ja w każdym
razie bez kłopotu robię na dysku np. 10 G dwie partycje FAT32 - jedna, 2
GB, z blokami 32 K, a druga 8 G z blokami 512 B. Inną sprawą jest to,
jaką wielkość bloku ustawi partycjoner po zadaniu wielkości partycji do
utworzenia, bez dodatkowego zadania parametru ustawiającego wielkość
bloku na sztywno.

> NTFS jest już rozebrany w miarę szczegółowo.

W to nie wątpię, przypuszczam, że nie wczoraj, nie rok temu, nawet nie
pięć, od 10 w górę bym licytował.
Ale, już wspominałem o sprawach patentowych.
Może nawet rozebranie sterownika NTFS nie było by trudne nawet dla
zdolniejszego nastolatka na lekcji informy. Ale teraz wkomponuj go do
Linuxa... Trzeba Captive, a to przecież jest proteza, albo własny
rozbiór samego systemu plików. Przyznam jednak, że nie wiem, jak się
mają patenty do samego NTFSa, pomijając sterowniki. Skoro jednak robi
sie sterowanie NTFS (ale kiedy natywnie?) pod Pingwinem, to może te
prawa nie są takie ostre?

--
LH
Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej