Re: Problem z dostępem do zasobów

Autor: adam_61 <adam_61WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 22 Oct 2007 - 18:31:34 MET DST

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał:

> No to może masz po prostu problem z uprawnieniami NTFS do tego folderu.
> Usuń udostępnienie i załóż je ponownie, ale tym razem korzystając z
> systemowego kreatorka shrpubw.exe. Daj pełne uprawnienia dla Wszyscy.
> Ewentualnie podejrzyj aktualne uprawnienia w zakładce Zabezpieczenia
> (pojawi się w trybie awaryjnym). Wygodniej będzie robić takie rzeczy np.
> spod Total Commandera, który ma wbudowaną obsługę uprawnień NTFS, lub
> przy pomocy programiku Fajo XP File Security Extension for XP Home
> http://www.fajo.de/portal/index.php?lang=en.

Usuwanie i ponowne zakładanie udostępniania nic nie daje, ani na tym ani na
innych katalogach. Zresztą było ustawiane przez shrpubw.exe.
Miałem trochę bałaganu w uaktualnieniach bezpieczeństwa i zrobiłem z tym
porządek. Jedyne co uzyskałem to dostęp do udostępnianego katalogu, po usunęciu
hasła dla konta Gość. Jednak jakiekolwiek założenie hasła przez
control userpasswords2 powoduje pojawienie się na X2 okienka jakie opisałem na
początku watku i komunikatu o złym haśle.
XP File Security Extension dla udostępnionego na X1 katalogu pokazuje:

Administratorzy (X1\Administratorzy, a61(X1\a61), SYSTEM - zezwolenie na:
modyfikacja, odczyt i wykonanie, wyświetlanie zawartości folderu, odczyt i zapis

Gość (X1\Gość) - zezwolenie na: odczyt i wykonanie, wyświetlanie zawartości
folderu, odczyt

Użytkownicy (X1\Użytkownicy) - zezwolenie na: odczyt i wykonanie, wyświetlanie
zawartości folderu, odczyt, uprawnienia specjalne

TWÓRCA-WŁAŚCICIEL - zezwolenie na: uprawnienia specjalne

"Wszyscy" nie było, więc dodałem
Wszyscy - zezwolenie na: modyfikacja, odczyt i wykonanie, wyświetlanie
zawartości folderu, odczyt i zapis
ale nic to nie zmieniło

Póki co, jedyne moje zabezpieczenie to przepuszczanie tylko zaufanego komputera
(przez podanie wyjątku IP dla udostępniania) na firewallu.

Adam