Re: Nietypowe zachowanie WinXP

Autor: fijak <fijaksoft_at_bez_tego_o2.pl>
Data: Mon 22 Oct 2007 - 14:36:04 MET DST

szymek pisze:
> [...]
> momencie zaczyna pracowac zdecydowanie mniej, przez okolo minute nie
> dzieje sie nic (na pierwszy rzut oka). w tym momencie dziala Magager
> zadan (Ctrl+Alt+Del), tu raczej sie wczytuja po kolei usługi chociaz
> widze ze momentami duzo CPU zjadaja uslugi Windows Live
> (searchfilerhost.exe, searchprotocolhost.exe, searchindexer.exe),
> pojawia sie Vanguard.exe (chyba zwiazana z moja karta WiFi po PCMCIA)
> oraz jakies narzedzie WinGeniuneAdv (nie pamietam nazwy procesu). Po tym
> czasie dysk znowu zaczyna intensywnie wczytywac kolejne rzeczy, pojawia
tzn nie ma userinit.exe i explorer.exe w ogole?

> Pytanie 1. co to moze powodowac?
mialem dosc podobny motyw jesli "przygasilem" na chwile jeden z tych
procesow. Moze to byc cokolwiek, jesli np explorer cos chce zrobic a
jakas "nakladka" czy "rozszerzenie" (ktora moze byc zainstalowana z
jakimkolwiek programem) cos nagle zaczyna robic to tak moze byc.
> Pytanie 2. Czym sledzic wszystkie ladowane pliki, uslugi i raportowac
> ew. bledy podczas calego procesu ladowania systemu? czym wytropic proces
> lub ewentualne pliki lub ich brak powodujacy to spowolnienie. czym to
> logowac, czym sprawdzic jak sie zachowuja uslugi, czy czegos potrzebuja.
> istnieje takie narzedzie, zeby potem przejrzec na spokojnie caly proces
> ladowania sie windows?

sprobuj narzedzi filemon i regmon z wlaczonym logowaniem startu systemu,
byc moze przydadza ci sie inne narzedza z sysinterials czy jak to sie
teraz nazywa.

Sprawdz czy jest ok w trybie awaryjnym, jesli tak to na poczatek
powylaczaj caly autostart (np poprzez msconfig) jesli bedzie ok to
wylaczaj po kolei (najpepiej metoda pol na pol), jesli nei bedzie ok to
zapewne jakas usluga (mozesz wylaczac uslugi metoda pol na pol)