Podstawowy kontroler domeny

Autor: Dariusz Rodziewicz <radziwil_at_wp.pl>
Data: Tue 16 Oct 2007 - 13:14:36 MET DST

Witam wszystkich

Mam problem z kontrolerem domeny, który stoi na MS Windows Serwer 2003
Standard. Pierwotna konfiguracja obejmowała dwa kontrolery domeny.
Obecnie pozostał tylko jeden, który wcześniej został dołączony do
istniejącej domeny. Kiedyś, w MS Windows NT 4.0 server można było
podnosić lub obniżać status serwera (podstawowy lub zapasowy kontroler
domeny). Niestety nie mogę znaleść takiej funkcji w MS Windows Serwer
2003. Obecnie, podczas uruchamiania "zasad zabezpieczeń domeny" na
serwerze (kontroler domeny) otrzymuję komunikat: "Nie udało się
otworzyć zasad grup. Być może nie masz odpowiednich praw.
Szczegóły:
Określona domena nie istnieje lub nie można się z nią skontaktować"
Jak mogę sprawić, aby obecny serwer był podstawowym kontrolerem
domeny, a wpisy dotyczące poprzedniego zostały anulowane ?
W zakładce "Domain Controllers" widnieje tylko jeden, obecny serwer.

Pozdrawiam

Darek