Re: Konto ograniczone (grupa Users) a uprawnienia do multimediów.

Autor: Mikołaj Bartnicki <mikolaj.bartnicki_at_gmail.com>
Data: Mon 08 Oct 2007 - 17:39:02 MET DST

On 8 Paź, 08:08, AdamS <ad...@wycinanka.interia.pl> wrote:
> Kupiłem ostatnio Worms 3D
> dołączone go jakiejś gazety by se dziecko pograło. I owszem może
> pograć ale jako administrator (przy okazji może zrobić wiele różnych
> rzeczy jak to ciekawskie dziecko). Po uruchomieniu gry na koncie z
> uprawnieniami innym niz administratora pojawia się błąd spowodowany w
> ntdll.dll.

Z grami z konta bez uprawnień administracyjnych to różnie bywa.
Niektóre działają a jedyne co im potrzeba to praw zapisu do katalogu z
save'ami (przykład: Railroad Tycoon 3, Operation Flashpoint). Inne z
kolei w ogóle nie chcą działać na koncie ograniczonym (np. Flight
Simulator 2002, Il2 Sturmovik). Możesz spróbować nadać większe prawa
dla użytkowników ograniczonych na tym pliku ntdll.dll ale wątpię czy
to pomoże. W każdym razie pokombinować warto, nawet jeśli szansa
rozwiązania problemu jest znikoma, wszak nic to nie kosztuje.

Podobna sytuacja ma miejsce z różnymi programami. Np. doskonały stroik
do instrumentów muzycznych (AP Tuner) uruchomiony z konta
ograniczonego po wyłączeniu wyrzuca okienko błędu. Poza tym okienkiem,
działa bez zarzutu. Na koncie administracyjnym taki problem nie
występuje.

Co do nagrywania płyt CD i DVD z ograniczonego konta: darmowy program
CDBurnerXP (ostatnio po długiej przerwie ukazała się nowa wersja) ma w
instalatorze opcję, która to umożliwia bez robienia żadnych czarów w
regułach zabezpieczeń, rejestre etc. Sprawdziłem, działa, polecam.

MB