kamera DV , firewire i xp

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 08 Oct 2007 - 13:41:32 MET DST

Witam,

Znajomy ma kamerke hi8 czy podobna (chyba canon typ na pewno MV600) wyposazona w
zlacze firewire (4 styki).
Chcialby przegrac sobie material do komutera. Kabelek juz mu kupilem. Pytanie:
Pod jaka postacia w windows XP pojawi sie kamerka po jej podlaczeniu?
Jakis dodatkowy dysk z avikiem nieskompresowanym?
Jakis strumien ktory otworzy VirtualDub?

Pytam bo nie mam pojecia czym zassac material z kamery i zapisac na dysku.
Do kamery nie dodano zadnego fikusnego softu a piracic albo instalowac jakiejs
kobyly w rodzaju adobe premiere nie chce.
Mam w domu jakas plyte z linuxem "artystycznym" - DyneBolic 2.2 moze jakis soft
stamtad cos zassa te dane?

Pytam tak naiwnie bo w artach ktore rzucilem na oczy temat zassania jestomijany
lub wystepuje pod postacia programu - kombajnu a ja chcialbym czyms malym
sciagnac material i przekodowac na divx...

--
Lukasz Sczygiel