Re: pagefile.sys - spór

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 03 Oct 2007 - 00:50:14 MET DST

Osadnik pisze:
> Spieram się ze znajomym o zasadność istnienia pliku pagefile w systemie
> Windows XP/Vista.
> Dlatego chętnie zobaczę dowód lepszej lub gorszej wydajności komputera
> związanej z istnieniem lub nie pliku pagefile.

Ja na laptopie (C2D, 1.5GB ramu, xp, brak jakichś wyszukanych aplikacji
poza automapą, openoffice) wyłączyłem plik wymiany - tylko po to, by
dysk mógł iść spać i oszczędzać prąd.
I faktycznie w czasie normalnej pracy (gdy potrzebne programy są
załadowane i nic nowego się nie dzieje, poza np pisaniem w Openoffice, a
wyniki pracy zapisuje na pendrive) - teraz dysk mi usypia i potrafi
przez parę godzin nie ruszyć.
Automapę ustawiłem by cachowała na maksa w ramie - i potrafię przejechać
kiladziesiąt km bez uruchomienia dysku.

Zmniejszenia prędkości pracy nie zauważyłem. Raczej zwiększenie.
Przy większej ilości ramu faktycznie nie ma miejsca odczytywanie z
pagefile, ale zapisy czasem są. Niestety dyski laptopowe są wolne, a
seektime dramatycznie obniża prędkość dostępu do danych/programu,
zwłaszcza jak nie jest to jeden seektime, tylko cały zestaw bo dostęp do
ładowanych danych jest przerywany przez zapisy pagefile, i głowica musi
latać tam-i-spowrotem. Openoffice ładuje mi się pare sekund szybciej bez
swapu.