Re: Dodatkowy procesor. Czy potrzebna reinstalacja Windows SBS 2003?

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Wed 03 Oct 2007 - 10:27:40 MET DST

"Jacek Grotnik" <jgrotnik@_no_spam_wp.pl> wrote in message
news:1yt43d8ympjt.btkrstdsvv8q$.dlg@40tude.net...

> Rzeczywiscie napisano, ze maksymalnie obsluguje 4GB.

8GB oznacza Enterprise Edition, czyli relatywnie duze koszty (chyba ze sie
cos zmienilo po SP1 dla 2k3_x32).
A tak wogole to na co ci taka ilosc RAM w SBS? Pod SQLa?

> Te dodatkowe dzialania, o ktorych piszesz to beda wymagane w przypadku 8GB
> na pokladzie, czy takze w przypadku ograniczenia sie do 4GB? I jakie to
> dzialania masz na mysli?

8GB bym wogole nie wkladal, bo watpie zeby cos to dalo. Co do ograniczen:

http://support.microsoft.com/kb/283037
http://support.microsoft.com/kb/291988
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEdrv.mspx
http://www.brianmadden.com/content/article/The-4GB-Windows-Memory-Limit-What-does-it-really-mean-

poza powyzszymi warto tez zagladnac do opisu boot.ini
(http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/information/bootini.mspx)
za switchami /pae /3gb itp.