Re: Wirus i pad systemu - od czego starują windowsy?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 29 Sep 2007 - 03:44:57 MET DST

Użytkownik "Jarek P." napisał w news:fdk3rl$ept$1@node1.news.atman.pl...
> Problem mam z jednym komputerem: najprawdopodobniej winowajcą był mail
> który przyszedł i w trakcie usuwania którego zawiesił się komputer. Po
> zrestartowaniu ruszył, pochodził około doby, po czym tak po prostu w
> czasie pracy nagle zdechł, wywalając niebieski ekran z info o uszkodzeniu
> rejestru i niemożności załadowania kopii.
>
> Sprawa wygląda tak:
> - dysk przełożony z tamtego do mojego komputera widać od początku do
> końca, system jest na nim obecny, plik regedit również,

PLik regedit, to edytor rejestru, sam rejestr to pliki:
%systemroot%\CONFIG\SYSTEM
%systemroot%\CONFIG\SAM
%systemroot%\CONFIG\SECURITY
%systemroot%\CONFIG\SOFTWARE
gdzie %systemroot% to (typowo, jeśli nie zmieniono domyślnych) dla:
Windows XP - C:\Windows\SYSTEM32
Windows2000 - C:\WINNT\SYSTEM32

oraz dla każdego użytkownika:
%UserProfile%\NTUSER.DAT
%UserProfile%\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\MICROSOFT\WINDOWS
 \USRCLASS.DAT
gdzie %UserProfile% to (typowo, jeśli nie zmieniono domyślnych) dla:
Windows 2000/NT - C:\Documents and Settings\Nazwa_użytkownika

oraz dla domyślnego użytkownika:
%systemroot%\CONFIG\DEFAULT

http://support.microsoft.com/kb/822890/pl

[...]
> - dysk w komputerze żony przy próbie wystartowania windowsów normalnie je
> startuje wyświetlając normalny pasek postępu (najpierw ten w trybie
> tekstowym, potem w graficznym), na samym końcu tegoż paska wyskakuje
> niebieski ekran z info j/w: uszkodzony plik rejestru.

No to pewnie uszkodzony, ponieważ nie dochodzi do logowania, pewnie
ten, który potrzebny jest najwcześniej, plik system, czyli skoro
Windows2000 - C:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM.
Sprawdź własnoręcznie jego istnienie, oraz istnienie jakichkolwiek
 kopii zapasowych.

> - próba użycia płyty instalacyjnej windowsów i skorzystania z opcji
> naprawy - instalator nie widzi systemu operacyjnego, prosi o podanie
> dyskietki naprawczej, której niet albo oferuje zainstalowanie nowej kopii
> windows, czego póki co wolałbym uniknąć - użytkowniczce komputera zależy
> na kupie programów, które tam ma zainstalowane od zarania dziejów.

Ponieważ istnieje szansa, że zmiany są dość poważne, może jednak
reinstalacja
Jakby to był XP naprawcza (zachowa zainstalowane programy i ich
ustawienia): Jak przeprowadzić uaktualnienie w miejscu (ponowną
 instalację) systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/315341/pl

Ale skoro W2000 to może coś takiego:
Różnice między funkcją Naprawa ręczna i Naprawa szybka w systemie
 Windows 2000
http://support.microsoft.com/kb/238359/pl
I stamtąd 'Naprawa ręczna'

> Na mój może trochę laicki gust problem leży w jakimś niskopoziomowym
> pliku, zawierającym informacje o położeniu podstawowych elementów systemu,
> jego uszkodzenie by chyba dało właśnie efekt "niewidzenia" katalogu winnt
> i pliku regedit, jednak trochę brakuje mi wiedzy, gdzie tego szukać i jak
> naprawić.

No to ww. 'naprawa ręczna' obada te okolice, w tym sektor
rozruchowy, jak dobrze pójdzie to i naprawi, a w każdym razie
zda relacje co jest nie tak.

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)