Re: Zółw w 2000

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 25 Sep 2007 - 00:27:46 MET DST

Jasko Bartnik <adres@sygnaturka.nadole> wrote:

> Telewizja satelitarna jakos dziala bezprzewodowo... a z orbity na
> Ziemie sygnal malego dystansu nie ma :)

            No i? Nie wiem co to za argument? Przeciez tu sygnal skompresowany
dociera do urzadzenia zewnetrznego innego niz PC i przez nie jest
obrabiany.

> A co do wifi - ciekawe jakie filmy maja bitrate wyzszy niz 100Mbit/s,
> zeby nie dalo sie przez zwykly wireless przepchnac.

            1. Kazdy. Dales przekonac sie reklamom - przy wifi w IEEE 802.11g
max to 54 mbit (tryby turbo itp. sa niezestandaryzowane) ale to jest 54
mbit w WRASTWIE RADIOWEJ z narzutem ramek itp. - przy IEEE 802.11b czyli
11 mbit max co wyciagniesz to ~600-700 kB/s. Dla bardziej wrazliwego IEEE
802.11g jest jeszcze gorzej, a pamietaj ze po drodze bedzie 1 czy 2 sciany.
No i mowimy oczywiscie o przeslaniu satrumienia ZDEKOMPRESOWANEGO bo to
cale DRM musi byc obrobione na PC ktory pobral licencje (idea DRM polega na
tym, by nie miec pozytku z pliku na innym urzadzeniu). Nie rozwiazany
zostaje problem jak odebrac taki przepchniety przez wifi sygnal bez
trzymania huczacego peceta obok telewizora.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl