Re: Jak napisać taki skrypt ?

Autor: fijak <person_at_server.com>
Data: Mon 17 Sep 2007 - 22:23:54 MET DST

AdFire ośmielił się napisać:
> Witam,
>
> Pytanie dość lamerskie, szukałem w googlu, nie znalazłem.
> Nie znam się za bardzo na skryptach, a potrzebuję takie cosik:
>
> - jeden skrypt do restartowania określonej usługi, wykonywany przez
> usera bez uprawnień administracyjnych (jeśli będą potrzebne
> poświadczenia admina, to hasło oczywiście nie może być do odczytania),

imho skrypem sie nie da.
Do zarzadzania uslugami sluzy programik sc, wpisz w cmd sc /? ocziwiscie
potrzebne sa uprawnienia admina, mozesz odpalic ten skypt przy pomocy
polecenia runas (mozna napisac bata ktory uruchomi pierwszego bata) ale
nie jestem pewnien czy runas mozna podac haslo w ogole czy trzeba wpisac
z palca, na pewno nie mozna podac w formie zaszyfrowanej.

imho nie istnieje mozliwosc przypisania mozliwosci zabawy usluga (-ami)
userowi.

tak naprawde to Ty chyba potrzebujesz softu ktory to zrobi (moze sie
myle), najlepiej jesli to bylaby usluga ktora pozwalalaby userowi za
swoja pomoca robic to co ty chcesz (bo usluga dziala na prawach admina
wiec moze robic wiele) w tym wypadku bawic sie inna usluga, w tym
wypadku bawic sie inna usluga, przy takim rowniazaniu haslo admina nie
byloby pokazywane w ogole (bo by nie musiualoby, do :"nowej uslugi"
bylyby wysylane kody sterujace ktore moglby wysylac user i za pomoca
tego usluga wiedzialaby ze ma cos zrobic i by robila - nieco namieszalem
ale chyba wiadomo o co chodzi :-) )

> - drugi skrypt zamykający określony program, restartujący explorer.exe i
> uruchamiający ten sam program który w pierwszym kroku zamknął.

do zabijania sluzy taskkill (taskkill /? w cmd), zalezy jednak co to dla
ciebie znaczy "zamknac program" taskkill zabioja, tzn nie daje szans na
zapisanie danych programowi, tzn nie wysyla mu zadania zamkniecia,
biedny proces jest zabijany znienacka...
> Bardzo proszę o pomoc, z góry pięknie dziękując.
> Pozdrawiam

Jesli inni ci nie odpowiedza w sposob zadowalajacy, lub nie znajdziesz
gdzies indziej pomocy, a bedziesz nadal potrzebowal tego to pisz na
priva byc moze moge napisac ci soft (fijaksoft at o2 pl)