Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Markus Sprungk <msprungk_at_gmail.com>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 00:47:16 MET DST

Lawrens Hammond napisał(a):

> Tak sie czasem zastanawiam, jak toi ma sie do przepisów polskiego prawa,
> które zdaje mi się, że mówi, iż wszyscy są równi wobec prawa. A tu ci
> hamerykańska firma mówi, że nie sprzeda temu, kto ma różowe skarpetki i
> niebieski sweterek... Zdaje mi się, że w Polsce obowiązuje prawo
> Polskie, jakie kulawe by nie było... a nie amerykańskie.

Hmmm....polskie przepisy o prawie autorskim wyraźnie określają co można a
co nie. Może warto byś poczytał sobie do poduszki przepisy?

> Czy są zgodne z przepisami polskiego prawa?

Oczywiście. Jestem zdziwiony, że o tym nie wiesz

> Paragraf, artykuł, punkt, podpunkt, ustęp, POLSKIEGO PRAWA, proszę...
> Nie amerykańskiego, ale POLSKIEGO. Dziennik Ustaw, data, pozycja... I
> równość podmiotów w działalności gospodarczej...

Proszę bardzo. Pierwszy link z brzegu

http://pl.wikipedia.org/wiki/Licencja_oprogramowania

i czytamy:

"Licencja na oprogramowanie to umowa na korzystanie z utworu jakim jest
aplikacja komputerowa, zawierana pomiędzy podmiotem, któremu przysługują
majątkowe prawa autorskie do utworu, a osobą, która zamierza z danej
aplikacji korzystać.

Umowa taka powinna określać przede wszystkim pola eksploatacji (formy
wykorzystania utworu), czyli warunki na jakich licencjobiorca jest
uprawniony do korzystania z programu. Ustawa o prawie autorskim i prawach
pokrewnych jako podstawowe elementy określające pola eksploatacji wskazuje
zakres, miejsce i czas korzystania z utworu, przy czym jest to wyliczenie
przykładowe i strony umowy mogą dowolnie kształtować charakter licencji
(biorąc jednak pod uwagę treść przepisów ustawowych, których strony nie
mogą modyfikować - tzw. ius cogens)."

Czy już wszystko jasne czy dalej będziemy międlić temat?

ICQ: 79050392                  msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098