Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 22:12:38 MET DST

** Markus Sprungk <msprungk@gmail.com> wrote:

> Skoro jest na fakturze to logiczne, że będzie używany do celów komercyjnych

Niekoniecznie. Są sytuacje, w których możesz coś chcieć kupić na firmę i mieć
na ten zakup fakturę, chociaż niekoniecznie oznacza to, że będziesz tego używał
w celach komercyjnych, czy w ogóle, że będziesz tego używał. Np. kupujesz 10
offisów z licencjami EDU aby je podarować jakiejś placówce - wydaje mi się, że
tak można, chociaż nie wnikałem w zasady sprzedaży EDU. Ale raczej licencja
może regulować jedynie licencjonowanie, a nie zasady sprzedaży. No i nie wiem
czy da się to wciągnąć w koszta (np. pod marketing).

Poza tym to oczywiście masz rację.

(...)

> W najgorszym razie równie dobrze możesz sobie kupić pirata na giełdzie. Ten
> sam efekt

Ale w tym przypadku to on ma rację. Możesz to potraktować jako zakup handlowy,
kupić i nie używać. Ale to nie będą wtedy koszta.