Re: Vista 4GB Ram

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Wed 29 Aug 2007 - 13:07:22 MET DST

> Witam,
> Czytalem, ze XP/Vista (w wersji 32bit) nie umie uzywac wiecej niz 3GB
> pamieci. Mozecie mi powiedziec, czym to jest spowodowane? Czy to jest blad,
> czy ograniczenie programowe? O ile dobrze kojarze przed wydaniem wersji
> 64bit byly juz systemy z duza iloscia pamieci.

2^32 = 4294967296 B = 4096 MiB = 4GiB tyle, że ta przestrzeń adresowa
przeznaczona jest nie tylko na RAM, ale również na dostęp do urządzeń
I/O, PCI itd. (w tym m.in. dostęp do RAM karty graficznej). Te 3 GB to
jest wartość orientacyjna. Aby w 32-bitowym środowisku wykorzystać
powyżej 4GB pamięci wykorzystuje się np. PAE (które wymaga tak naprawdę
36-bitowego fizycznego adresowania). PAE z reguły spowalnia dostęp
do pamięci.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]