Re: Jak zainstalowac system w laptopie?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 25 Aug 2007 - 13:17:58 MET DST

Użytkownik "Artur" <artur160@icpnet.pl> napisał w wiadomości
news:fap22r$hr5$1@opal.icpnet.pl...
> Witam
> Mam problem z zainstalowaniem systemu na laptopie (dosc stary
> p300)laptop
> nie posiada cd romu.Nagralem na dysku instalacje win xp ale nie wiem
> jak z
> tego ruszyc.Jak wgram dyskietke startowa i wpisuje setup komputer
> pisze ze
> nie moze wystartowac z dosu.Nie wiem jak to zrobic prosze o
> podpowiedzi.Moze
> jest inny prostrzy sposob?

1. Ile RAM? (XP da się zainstalować i uruchomić już na 64M RAM -
osobiście przetestowane i sprawdzone), przy mniejszej ilości pamięci
może powiedzieć "wała".
2. Czy na dysku partycja jest FAT, czy NTFS?
2a. Jeśli NTFS, to zapomnij, przy instalacji z DOSa musi być kawałek
dysku FAT, system potem sobie to skonwertuje (jeśli mu na to
pozwolisz) - w końcu masz odpalonego DOSa, który NTFSa nie obsługuje.
2b. Oczywiście, instalka też musi być na FAT.
3. Ruszasz, uruchamiając plik WINNT.EXE, najczęściej w katalogu I386.
(Dla NT4 WINNT.EXE /b - nie będzie żądać dyskietek)
4. Nie pójdzie, jeśli nie będzie mieć odpowiedniej ilości wolnego
miejsca.
=======
5. Staraj się zadając takie pytanie, trochę więcej napisać o sprzęcie,
tj. prócz tego, jaki ma procesor, że nie ma CD-ROMa, napisać np. jaki ma
dysk, nie zawsze konieczne - w jakim systemie plików został
sformatowany, ile ma wolnego na tym dysku, także, jeśli próbujesz
działać, co robisz i jaki jest konkretnie objaw niepowodzenia. Po prostu
gobatszy opis ułatwi udzielenie konkretnej odpowiedzi.

--
LH
ICE może uratować życie: