[Apache] VirtualHosty przestały działać

Autor: Jarek Kątnik <jarek_at_katnik.pl>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 15:36:44 MET DST

Witam,

mam konfigrurację apache'a, która z drobnymi modyfikacjami działała od
paru lat.
Dla każdego nowego projektu (stacja deweloperska) dodawałem virtual
hosta + wpis do host i wszystko śmigało.

W zeszłym tygodniu bez żadnych zmian w konfiguracji vhosty przestały
działać tak jakby Apache przestał nasłuchiwać innych IP niż 127.0.0.1.
Po wielu nieudanych próbach podjąłem desperacki krok:
- kabel sieciowy out
- format dysku
- instalacja gołego win XP pro (bez firewalla, antyvirów ani innego
softu np skype)
- instalacja apache 2.0.x
- wrzuta standardowej konfiguracji która wcześniej działała i działa
na innych kompach

Efekt:
 http://127.0.0.1 wyświetla poprawną stronę
 http://127.0.0.20 - serwer nie może zostać odnaleziony
 apache -S -> OK
 acces log -> brak nowych wpisów
 ping 127.0.0.20 - dostaję szybkie odpowiedzi ze 127.0.0.1

Fragmenty conf'a:

Listen 80
DirectoryIndex index.html index.html.var index.php index.php5
..

<VirtualHost 127.0.0.20>
  DocumentRoot D:/www/phpMyAdmin.ppl
  ServerName phpMyAdmin.ppl
</VirtualHost>

Czy ktoś miał tak samo, co jeszcze mógłbym sprawdzić?
Piszę na tą grupę, ponieważ sądzę, że problemem raczej jest
konfiguracja sieci a nie apache'a.