VPN na SBS2003 działał i przestał.

Autor: Maras <maras_at_cso.nospam.pl>
Data: Tue 21 Aug 2007 - 17:14:38 MET DST

Serwer SBS 2003 PL R2 plus wszystkie aktualizacje po drodze.

Jakiś czas temu uruchomiłem sobie routing i dostęp zdalny (tylko dostęp po
VPN) i wszystko mi pięknie działało.

Potem chciałem wykorzystać "Usługi uwierzytelniania internetowego" jako
RADIUS dla firmowego access pointa, walczyłem z tym trochę, nie wyszło mi,
więc odinstalowałem i dałem sobie spokój. Jednak od czasu tej zabawy nie
działa mi już VPN. Próba połączenia kończy się 2-krotnym pytaniem o hasło i
komunikatem o braku możliwości połączenia. Podgląd zdarzeń na serwerze mówi,
że "Użytkownik username został połączony z 10.0.0.1, ale nie może zostać
uwierzytelniony z następującego powodu: Próba połączenia nie pasowała do
zasady żądań połączeń."
Wg mnie wszystko pasuje, użytkownik należy do odpowiedniej grupy, która ma
zasadę, ma w profilu zezwolenie na dostęp, nie wiem o co chodzi.
W zasadach grzebałem trochę próbując odpalić RADIUSA, ale potem to nawet
zainstalowałem sobie SBSa na "bocznym boisku" i klikając myszką tu i tam
przerobiłem całą konfigurację "produkcyjnego" serwera na identyczną,
domyślną jak na tym świeżo instalowanym, który działa bez problemu.

W ogóle to zauważyłem, że wyłączenie routingu i dostępu zdalnego powoduje
pojawienie się komunikatu, że przy kolejnym uruchomieniu konieczna jest
ponowna konfiguracja, ale tak naprawdę po wybraniu tej konfiguracji w
kreatorze on wcale nie resetuje zasad, pojawiają się tak samo zmodyfikowane
jak przed jego wyłączeniem.

Może ktoś mi podpowiedzieć gdzie w ogóle szukać przyczyny tego stanu, albo
może jak zresetować totalnie konfig tego RiDZ ??

Pozdrawiam
Marek Szymański