Jak wymusić cacheowanie pliku z CD.

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 16:41:39 MET DST

Chcę zrobić wersję programu uruchamianą bezpośrednio z płyty CD.
Jest to aplikacja win32, która posiada około 40MB plik z danymi.

Dostęp do danych jest bardzo losowy, a plik odczytywany jest małymi
fragmentami, co w połączeniu z bardzo długim czasem dostępu do
informacji w płytach CD znakomicie spowalnia pracę.

Czy jest jakaś możliwość wskazania systemowi operacyjnemu danego pliku
do wczytania do cache? Na ile skuteczne będzie po prostu otwarcie i
wczytanie całego tego pliku przed uruchomieniem właściwej aplikacji (na
ile uniwersalne na różnych maszynach)?

Chodzi mi o uniwersalne rozwiązanie, które będzie działać dobrze na
wielu komputerach w różnych konfiguracjach - wiadomo że wszystkich się
nie zadowoli, ale chodzi o typowe domowe komputery, czyli win
2000/XP/Vista, konfiguracje raczej domyślne.

Nie chcę zakładać jakiś ramdysków i innych podobnych rzeczy, bo obawiam
się, że będą problemy z działaniem na kontach z ograniczeniami.
Modyfikacji samej aplikacji chciałbym uniknąć, bo będzie bardzo
pracochłonna w tej kwestii.