sbs2003 + ping i pulpit zdalny

Autor: Krzysiek <krzysiek.me_at_vp.pl>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 21:22:12 MET DST

Witam

na początku opiszę sytuację jaką u siebie posiadam. Mam DSL-a do którego jest
podpięty router (na tym routerze DHCP jest wyłączone) do ktorego jest podpięty
serwer postawiony na systemie SBS 2003. Router jest widziany "w intenecie" na
zewnętrznym adresie IP (88.199.x.x), a za routerem jest adresacja 10.0.200.x
(ruter jest widziany na adresie 10.0.200.1). Na takiej adresacji jest jedna
sieciówka z tego serwera (10.0.200.9) a na 2 sieciówce z tego serwera jest
adresacja 192.168.0.x i do niej jest podpięta cała sieć lokalna (2 sieciowka
serwera ma adres 192.168.0.2).

A teraz opis problemu.

Chciałbym się do tego serwera podłączyć poprzez pulpit zdalny ale z internetu a
nie z sieci lokalnej wiec musze przejsc przez router. Skoro tak to na routerze
zrobiłem przekierowanie portu 3389 na adres 10.0.200.9 który wskazuje pierwszą
sieciówke serwera. Niestety taka operacja nie przyniosła oczekiwanego
rezultatu. Co więcej kiedy się wepnę komputerem między router a serwer (np
komputer ten bedzie miał adres 10.0.200.8) to równiez nie mogę się połączyć
pulpitem zdalnym na serwer po adresie 10.0.200.9 oraz pingi wysyłane na serwer
nie odpowiadają. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co robię źle ze to niedziała ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Krzysiek