Re: zautomatyzowanie telneta?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 02 Aug 2007 - 13:33:40 MET DST

Karol 'Carlos' Cieśla pisze:
> Programowac umiem (w sumie lepsze bedzie okreslenie umialem - bo nie da
> sie ukryc, ze wyszedlem z wprawy). To, ze da sie zrobic w C to wiem, bo
> rozne takie rzeczy sie kiedys robilo... Zastanawialo mnie czy nie da sie
> tego zrobic prosciej, czyli batowiec lub skrypt vbs.

Co do BATa to nie wypowiem się kategorycznie; wydaje mi się,
że bez zewnętrznych narzędzi się nie da. Z VBSem już większe
szanse, ale też nie znam się na tym by stwierdzić, że bez-
względnie się da.

Ale spójrz na to z tej strony: program ma być malutki i
nie obciążać komputera. Najlepiej, jakby w ogóle działał
jako usługa systemowa. Nie powinien zajmować przez większość
czasu kilkuset kilobajtów pamięci i przy ładowaniu wczytywać
megabajtu kodu. BAT uruchamia cmd.exe i zajmuje sporo RAMu.
VBS jeszcze gorzej. O C# czy Javie nie wspominam, takie
narzędzie zajmujące 4 MiB pamięci to w zasadzie dyskwalifi-
kacja programisty, który wpadł na taki pomysł. C jest naj-
lżejszym środowiskiem programistycznym, które takie coś
zapewni. Program w C będzie miał kilkanaście KiB jako EXEc
i w czasie pracy będzie zajmował kilka-kilkanaście stron
pamięci przez większość czasu. Łatwo też z niego zrobić
usługę i odpalać go automatem przy starcie komputera bez
względu na logowanie użytkowników.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |