Re: Polskie czcionki w Window 2000 EN

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 27 Jun 2007 - 22:15:06 MET DST

** Netx wrote:

> Mam pytanie czy w Windows 2000 EN i Office 2000 EN (na notebooku
> kupionym w Stanach) da się:
> 1) ustawić klawiaturę polską programisty i polskie literki (np. w
> notatniku) ?
> 2) mieć czcionki Arial i Times w Office z polskimi ogonkami ?
> Ewentualnie czy można dograć te czcionki i żeby działało z ALT'em?

Da się. Musisz w ustawieniach regionalnych (Regional settings) dodać
obsługę odpowiedniego regionu (locale). Ale prawdopodobnie będziesz
musiał włożyć podczas instalowania dodatkowych locale (raczej nie będą
zainstalowane domyślnie) płytkę instalacyjną z Windows 2000 EN. Od
biedy wystarczy kilka plików z tej płytki gdzieś na dysku.

> Pytam ponieważ mam możliwość kupić notebooka z wymienionym softem po
> b.niskiej cenie ale nie wiem czy będą polskie litery ? Sprzedawca
> twierdzi że będą, ale nie wiem czy mu wierzyć: "tylko podczas
> instalacji Windows czy tez Office należy zaznaczyć wybrana opcje ( w
> tym wypadku rejon środkowo-europejski) w ustawieniach instalatora".

Sprzedawca mówi prawdę.

> O ile w Windows mogę uwierzyć że tak się da, to w Office mam
> wątpliwość czy jest opcja na środkową Europę.

Obsługę wprowadzania znaków itp. będzie miał, o polskim
słowniku/narzędziach językowych raczej zapomnij.