Re: Prawy klawisz myszy -> menu kontekstowe i pytanie...

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 16:41:30 MET DST

In news:5893.000000b3.46811231@newsgate.onet.pl,
*salvinia* <salviniaWYTNIJTO@op.pl> typed:
> Po kliknieciu prawym klawiszem myszy ( gdziekolwiek np. na pulpicie ),
> pokazuje sie menu kontekstowe i z tego menu mozna wybrac np. utworzenie
> nowego pliku czy katalogu. I tu mam pytanie:
> Niewiem jak to sie stalo, jak to sie usunelo, ale nie mam opcji utworzenia
> nowego pliku tekstowego!!! inne tak ale akurat pliku tekstowego nie.
> Czy wiecie co dodac do rejestru, jaki wpis, aby ta opcja tworząca nowy
> plik tekstowy znow byla????

Edytor rejestru:
Dodaj Nowy klucz ShellNew do danego rozszerzenia i tak np. dla *.cdr
(Corel) :
Szukasz w kluczu .cdr
HKEY_CLASSES_ROOT\.cdr
Jak znajdziesz dodajesz nowy klucz ShellNew
i zapis powinien wygladac tak:
HKEY_CLASSES_ROOT\.cdr\ShellNew
w prawym oknie jak klikniesz na ShellNew zobaczysz :
"Domyślna" = ""
"NullFile" = ""
lub
FileName= konkretny plik np. xxxx.cdr
W menu> nowy>pojawia Ci sie nowa pozycja Corel ...
I tak dokonujesz z wybranymi aplikacjami lub je kasujesz.

a tu przyklad dla pliku tekstowego:
HKEY_CLASSES_ROOT\.txt
Domyslna=txtfile
HKEY_CLASSES_ROOT\.txt\ShellNew
NullFile=""
Szukasz txtfile co daje:
HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile
Zmieniasz zapis w wartosci Domyslnej = np. z "Dokument tekstowy" na dowolny.