Re: raid 5 na 3 dyskach + widnows

Autor: Kit <kit_at_data.plwywal.to>
Data: Mon 25 Jun 2007 - 14:12:50 MET DST

"milutki" <abu_debu@algrim.pl> napisał(a):
> 1. Czy da rade stworzyć raid 5 programowy z windowsa XP lub 2003 Serwer
> na
> dyskach PATA i SATA ? (chyba mu to nei przeszkadza ale chce sie upewnić)

Na XP pro mozesz konwertowac na dymamiczne jedynie 0,1,job chociaz czytalem
artykul pozwalajacy postawic 5.
Tutaj masz link, ale nie jestem przekonany co do zgodnosci z zapisem EULA

http://www.tomshardware.pl/storage/20041119/raid5-01.html

Na Win2003 jest juz mniej dlubania.

> 2. Czy da radę z takiego raidu5 programowego zainstalować XP lub 2003
> Serwer
> i wystartować z niego ?

Hmm... nie wiem jak odczytac Twoje pytanie.
Jezeli masz na mysli czy po restarcie, ponownym uruchomieniu systemu
wstanie, to owszem ;-) co to byloby za rozwiazanie nie pozwalajace
wystartowac systemowi ponownie.

Jezeli pytasz o mozliwosc instalacji na takiej macierzy systemu od poczatku
to proponuje poszukac czym jest raid programowy i jakie sa roznice miedzy
nim, a sprzetowym.

> Wielkie dzieki z góry bo zapewne ktoś ten wariant już przerabiał.

Przerabialem w teorii, w praktyce opieram sie na sprzecie.

Pawel