Re: Migracja 130 userów na usługi terminalowe

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Thu 21 Jun 2007 - 00:24:44 MET DST

Użytkownik "Catalyst" <c3at5aly1s2t@interia.pl> napisał w wiadomości
news:f4td30$ha2$1@inews.gazeta.pl...
> Cześć.
> Myślę o przeniesieniu stacjonarnych środowisk pracy (outlook, office, erp)
> do terminalowego środowska w2003 (+citrix pewnie).
> Będę wdzięczny za opinie ludzi którzy pracują w takiej formie (np.
> terminale bezdyskowe z kientami citrix) - jakie zapotrzebowanie na
> hardware, jak z obciążeniem sieci, jak z zarządzaniem taką infrastrukturą.

Nie mam Citrixa, bo wystarcza mi samo 2003 TS.
Okresl rownoczesnosc uzytkownikow, ilosc i ciezar aplikacji z jakich
korzystaja.
Zasadniczo, na 130 userow, zakladajac zwyklych userow (=Office+IE) to
postawilbym
3 maszyny z 2xXeon dual-core i 4GB Ram kazda i spial to w NLB.
Optymalnie byloby uzyc Win 2003 EE z uwagi na Session Directory i WSRM.
Warto zrobic polityke wykorzystania zasobow i przyciac userow Software
Restriction
Policies, zeby nie miec pozniej 12134234 procesow GaduGadu czy innego
smiecia.
(Powyzsza konfiguracja jest raczej z przytupem, i zaklada 130 userow na
raz).
Aha, nie zapominaj jeszcze o zapewnieniu dostepnosci do serwer[a|ow]
licencjonowania
i Session Directory, czesto sie o tym zapomina i pozniej jest dodatkowy SPOF
:)