Re: vista i linux

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Sat 16 Jun 2007 - 17:05:08 MET DST

Dnia Sat, 16 Jun 2007 11:32:52 +0000 (UTC), kundzia Pindzia napisał(a):

> chce użyć windowsowego butmenadżera, co mam w nim wpisać zeby odpalić linuxa z
> partycji obok windowsa. boję się zainstalować lilo czy gruba w mbr bo winda
> może nie wstać, z xp tak było jeśli nie był apgrejdowany z win98.

Tu masz mojego aktualnego boot.ini od XP:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Pro" /fastdetect
/noexecute=optin
c:\boot.kde="Debian KDE"
c:\boot.srg="Debian krótki"

Zawsze używam windzianego loadera do swoich linuksów. Tak IMO wygodniej.
Oczywiście, najpierw danego linuksa musisz sobie zainstalować na pożądanej
partycji instalując jednocześnie lilo na bootsektorze tej partycji (nie
MBR), potem trzeba odpalić tego linuksa inaczej (loadlin, dyskietka
startowa itd) i wygenerować sobie plik-odpowiednik moich boot.kde czy
boot.srg. Służy do tego pod linuksem polecenie:
dd if=/dev/hdxX of=/miejsce na plik/boot.jakiśtam bs=512 count=1
Potem przenosisz ten plik na C: gdzie masz XP i gotowe.
Zajrzyj tu:
http://groups.google.pl/group/alt.pl.comp.os.linux.newbie/browse_thread/thread/1e73bae92a2a16a/9465c73b542a9b39?lnk=st&q=jacek+maciejewski+boot.ini&rnum=4&hl=pl#9465c73b542a9b39

--
Jacek