Re: Vista - system administrator

Autor: AL <adam_at_skads.tam>
Data: Fri 15 Jun 2007 - 11:37:53 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

> A czemu nie pracujesz na koncie zwykłego usera?

bo musze zainstalowac serwer licencji - pracuje jako usluga
- mozna to zrobic tylko jako administrator komputera
(do tej pory - w innych windowsach wystarczylo konto z uprawnieniami
administratora)

> Chodzi o coś innego - w systemie działa usługa UAC, śledząca poczynania
> użytkownika. Jeśli zamierza on zrobić coś, co wymaga podniesienia
> posiadanych uprawnień bądź może wpłynąć na stabilność systemu, to
> wyświetlane jest okienko z ostrzeżeniem i z zapytaniem o podanie
> poświadczeń konta adminstracyjnego. A ponieważ już pracujesz na takim
> koncie, to ostało się ino ostrzeżenie.
> Zachowaniem UAC można sterować z poziomu gpedit.msc.
> Na wbudowanym koncie Administrator UAC nie wyświetla żadnych ostrzeżeń.

Sprawa sie rozwiazala - nalezalo odblokowac w zarzadzaniu komputera
konto administratora i zalogowac sie na niego

Druga sprawa: Vista Business 64 okazala sie niekompatybilna z serwerem
licencji - wiec wrocilem z powrotem do XP Professional x64bit

--
pozdr
Adam (AL)