Re: odzyskac nadpisany plik

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 01:20:21 MET DST

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:1r63zfkfrdmyy.vfg3afa96h99$.dlg@40tude.net...
> No i co to zmienia w tym co napisałem? Jeśli masz szczęscie - odtworzysz
> kilka poprzednich wersji. Jeśli masz pecha - to masz pecha :)

Coś tam wiadomo o szklance, a niektórzy mówią nawet o łyżce wody...

> A "kasowanie" plików to przecież tylko odpowiedni wpis w FAT/MFT.

Zawsze mi sie wydawało, że wpis pliku jest w katalogu, a zapis FAT jest
zamazywany zerami (stąd tak ważna jest defragmentacja, jeśli chcemy
zwiększyć szansę na odtworzenie pliku). Nie wiem, jak w MFT, ale chyba też
coś w podobie, w końcu musi zostać wyzerowane wskazanie, ze dany blok
(cluster) jest zajęty, a także w NTFS jest pojęcie "lost clusters" i
"crosslinked files"...
Objaśnij proszę, czy to skrót myślowy, czy ja się po prostu pogubiłem?

--
LH.
Ja zawsze byłem cywilizowany. (...)