George Orwell "Rok 1984"

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Wed 30 May 2007 - 17:51:31 MET DST

dziwny temat co? Co ma wspólnego z tą grupą? Ano jest przestrogą przez
kanałem jakim jest Windows VISTA. Dlaczego?

http://www.informationweek.com/news/showArticle.jhtml?articleID=196601781
http://www.techworld.com/opsys/news/index.cfm?newsid=7675
http://www.forbes.com/security/2007/02/10/microsoft-vista-drm-tech-security-cz_bs_0212vista.html
http://www.pcadvisor.co.uk/news/index.cfm?newsid=8419

Kilka dni temu bardzo chwaliłem nowy system MS, bo przypadł mi do
gustu. Co prawda nie ma w nim nic nowego w stosunku do XP poza
interfejsem ale system jest jednak bardziej przejrzysty i lepiej
poukładany. Ale, właśnie ale... wczoraj kupiłem DVD "Sezon na Misia".
Chciałem zrobić kopię dla siostry, ponieważ ona załatwia płytę w 7-14
dni, więc zawsze wykonuję kopię (co jest zgodne z prawem) a oryginał
sobie stoi na półce. Uruchomiłem odpowiedni program. Zaczął pracę ale
operacji nie dokończył. Nie udało się. Dziś zapoznałem się z w/w
linkami i wynalazkiem DRM. Włożyłem to samo DVD do komputera z
zainstalowanym XP i potraktowałem tym samym programem. Poradził sobie
ze wszystkim jak zwykle. Vista i jej DRM sprawdza prawa autorskie do
utworów i np. odtworzenie filmu na zabezpieczonej płycie DVD nie jest
możliwe. Domniemam, że również próba podłożenia muzyki z oryginalnej
płyty CD do domowego wideo również zakończy się fiaskiem. Vista
utrudnia pracę wszelkim urządzeniom, które nie są "kompatybilne z
DRM".

Myślę, że już wiesz co ma Orwell z Vistą wspólnego. On to przewidział,
a teraz to się urzeczywistnia. Osobiście sięgnę ponownie po Vistę ale
dopiero wtedy, kiedy Bill zmądrzeje i wycofa DRM i wszystkie inne tego
typu wynalazki. Komputer jest narzędziem i nie może w żaden sposób
ograniczać użytkownika.

Tymczasem skończył się backup danych, a ja żągluję dwiema płytami -
W2K / XP Pro.

Alta la'vista Bill ;-)