Licencjonowanie Microsoft

Autor: Kamil Olszewski <kolszews_at_elka.pw.edu.pl>
Data: Sat 26 May 2007 - 20:24:55 MET DST

Witam,
Zaczynam sie juz powoli irytowac-nawet pomoc Microsoft nie jest mi w stanie
pomoc. Staram sie zrozumiec sposob licencjonowania dla Windows SBS 2003
Server R2. Chodzi o to, iz mam juz zainstalowana wersje systemu i chce
dokupic kolejne CAL. Niestety nie wiem, czy obecny sposob licencjonowania
(wybrany podczas instalacji ?) jest na user czy device. W jaki sposob moge
to sprawdzic w systemie (w panel sterowania->licencjonowanie nie widze
takiej informacji).

Kolejna sprawa, to sama kwestia licencjonowania user - czy jest to max.
liczba userow, jacy sa zalozeni w systemie (liczba kont uzytkownikow) ?
Jesli tak, to czemu liczba max. wykorzystanych licencji podana przez system
wynosi 10, kiedy zalozonych kont userow jest 14 ? (na dodatek liczba ta
zmniejszyla sie, bo jeszcze jakis czas temu bylo 11, a zadnych kont nie
usuwalem) ?

Bede wdzieczny za wszelkie PEWNE informacje. Niestety z kilku zrodel (pomoc
microsoft, dystrybutorzy) otrzymuje sprzeczne informacje :(

Pozdrawiam

Kamil Olszewski