Re: VISTA ślepa - RAID 0

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Sun 27 May 2007 - 10:27:37 MET DST

On 26 Maj, 21:38, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> Jeszcze tylko strefę czasową popraw, bo nadajesz z przeszłości.
> Niedalekiej, ale zawsze ;-).

Chyba już się samo poprawiło, bo nie miałem nic do roboty ;-)

Zrobiłem jeszcze jedną mądrą rzecz - mianowicie skasowałem ikonę kosza
z pulpitu i nie bardzo wiem jak ją odzyskać, a by się przydała
czasem ;) Troche się jeszcze motam po nowym systemie ;-)

Poza tym musze przyznać, że nie żałuję zakupu. Miałem kupić XP Pro ale
coś mnie tak ten i kupiłem Vistę - co polecam każdemu. System nie ma
aż takich wymagań co do sprzętu jak się mówi. AREO jest bardzo fajne i
jak Vista to z Areo. Można przełaczyć na widok klasyczny ale to się
mija z celem. Ale nawet jak ktoś nie ma karty, która pociągnie Areo to
i tak polecam (dalej będzie dlaczego, no i ja mam GF7300 GT i radzi
sobie z Vistą świetnie). Zawsze wszyscy psioczą na nowe produkty MS,
że duże, że kolejne wymagania sprzętowe ale jak spojrzeć na to z
drugiej strony to nowe oprogramowanie jest dostosowane do standardu
posiadanego sprzętu. Skąś biorą te informacje, a późnie dopasowują
nowe rozwiązania do nich. Jak było z Office 2000? Miałem i bardzo
długo nie chciałem zmienić na 2003. W końcu przyszła kryska na matyska
i kupiłem Office 2003 Standard oczywiście w BOXie. I co się okazało?
Że nowy office może i zajmuje ponad 230MB na HDD (co nie jest i nie
było żadnym problemem) ale że nowy pakiet przede wszystkim jest
SZYBSZY i wydajniejszy od poprzednika. Na tym samym komputerze (PIII
650 MHz, 384MB RAM) podniosła się jakoś pracy z nowym pakietem. Do
tego nowy MS OE, którego można lepiej zabezpieczyć i dopasować. I tak
samo jest z Vistą. System jest przede wszystkim lepiej ułożony niż XP/
2000. Użytkownik nie musi już grzebać po rejestrach, szukać pomocy na
grupach. Może sobie sam dowolnie ustalić gdzie mają być jego pliki w
zależności od kategorii, a wszystko będzie dostępne jak na dłoni po
kliknięciu w swój login na pasku. Po zainstalowaniu mamy na dysku C
trzy katalogi i czwarty ukryty. Kolejno System, Uzytkownicy, Program
Files i ukryty Dane Programów. Jasno i czytelnie. Kolejna zaleta
wersji lokalizowanych to wyeliminowanie problemu poprawek (tak mi się
wydaje ;-)). Do tej pory było tak, że dla wersji EN były dostepne
wszystkie poprawki ale dla zlokalizowanych już nie. Problem w tym, że
te nie dostepne miały większe znaczenie dla bezpieczeństwa. MS
wychodził widocznie z założenia, że zawodowcy (professionals) uzywają
systemów w oryginalnej wersji językowej i dla NT, W2K, XP było
wszystko ale z PL już gorzej. Nazewnictwo wszystkiego w Viście jest
ANGIELSKIE. Na polski tłumaczy to interfejs i dla przykładu mamy:
Użytkownicy (tak naprawdę Users), Obrazy Publiczne (C:\Users\Public
\Pictures) etc etc. Mnie to strasznie ułatwia życie i wresznie zniknął
folder MOJE DOKUMENTY. Został zastąpiony na proste i wszystko mówiące
słowo DOCUMENTS (Dokumenty - tak pisze Vista ;-)). Po pierwszej dobie
zauważyłem sporo narzędzi do archiwizacji całego komputera i innych
ułatwiających życie. Miłym zaskoczeniem jest podgląd miniaturek plików
TIFF!!! Do tej pory to nie działało ;-). Z PSD jest jeszcze problem
ale trzeba je chyba zapisywać z podglądem. Wracając do archiwizacji -
nie testowałem - ale wnioskuję, że Użytkownik może przenieść swoje
dane na nowy/inny komputer. Uruchamia się odpowiednie narzędzie i
dokumenty, programy oraz ich ustawnienia są archiwizowane. Następnie
można je odwtworzyć na nowej maszynie (czyli można zaoszczędzić całe
godziny czasu, a w moim przypadku nawet dni). Odkryłem to również w XP
ale tu trzeba włożyć płytę i uruchomić instalatora. Pojawiają się
podobne opcje ;-). Radzę spróbować przy przesiadce - może się uda
przenieść zawartość XP do Visty w ten sposób.

Reasumując Vista nie jest taka zła jak ją malują. Jest inna - dla mnie
lepsza! Każdy system ma dziury ale mamy tu do czynienia z nowym
produktem i MS będzie robił wszystko aby go połatać i ulepszyć.

Na stronie www.windowsvista.pl jest narzędzie do diagnostyki
komputera. Narzędzie wykrywa potencjalne problemy z urządzeniami,
sterownikami czy aplikacjami oraz mówi jakie usługi mogą mieć problem
po migracji. Warto sprawdzić sobie komputer zanim przypadkiem
aktywujesz produkt ;-)

http://www.microsoft.com/poland/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Pozdrawiam, V.