Problemy z wyłączaniem/resetowaniem Windows 2000

Autor: |\\/|arci|\\| <em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 12:28:16 MET DST

Mam ten problem od kilku miesięcy, ale ponieważ nie jest bardzo
kłopotliwy, to do tej pory radziłem sobie. Mam teraz trochę wolnego
czasu i postanowiłem spróbować coś z tym zrobić.

W mniej więcej 50% przypadków wyłączanie lub resetowanie systemu
(Windows 2000 SP4) przebiega normalnie aż do momentu gdy znika ostatnie
okienko. W tym momencie normalnie następuje odcięcie zasilania, ale w
moim przypadku pozostaje niebieski pulpit (już bez ikon, okienek itp)
oraz cały czas działająca myszka. Sprawdziłem kiedyś czy to nie jest
jakiś bardzo długi timeout, po kilkunastu minutach nic się nie zmieniło.
Pomaga jedynie przytrzymanie przycisku zasilania.

Ciężko mi napisać coś więcej, w dzienniku zdarzeń nie ma nic specjalnie
podejrzanego. Poczytałem trochę o problemach z wyłączaniem systemu i na
podstawie http://support.microsoft.com/kb/837115/pl zainstalowałem
UPHClean, ale to nic nie zmieniło. Z tego co zaobserwowałem
prawdopodobieństwo wystąpienia problemu rośnie z długością pracy systemu.

W tej chwili osiągnąłem taki stan, że nie mam więcej pomysłów co a
przede wszystkim jak można by jeszcze zbadać. Czy ktoś z was spotkał się
z takim przypadkiem? Jakieś podpowiedzi?

Pozdrawiam,
Marcin

--
|\/|arci|\|                      e|\/|.e|\| gazeta.pl
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku