Re: Dwa XP na jednym dysku i bootloader na USB

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat 19 May 2007 - 10:57:33 MET DST

Osoba podpisana jako JoteR <joter@pf.pl> w artykule
<news:f2mbb7$ljr$1@atlantis.news.tpi.pl> pisze:

> Mnie tam zawsze uczyli, że na jednym dysku można mieć w sumie 4, w tym ew.
> jedną rozszerzoną (ale to było za PRL-u, teraz w IV RP pewnie może być ich
> tyle, co wicepremierów).

A mnie uczyli, że to nie zależy od systemu operacyjnego ani politycznego,
taka jest po prostu struktura MBR - tablica partycji ma 4 rekordy i już.

> I że widoczna powinna być jedna podstawowa,
> reszta podstawowych powinna mieć atrybut "hidden", bo inaczej... DOS
> zgłupieje ;-)

DOS nie głupieje (przynajmniej nie ten z Win9x), głupieje BIOS na niektórych
płytach w przypadku dysków SATA.
Za to każdy system może zgłupieć, jeśli więcej niż jedna partycja zostanie
zaznaczona jako aktywna.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)