Re: utrudnienia w dostępie do dysku twardego (tylko przez "eksploruj")

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 10 May 2007 - 02:22:38 MET DST

Użytkownik "micz" <micz81@yahoo.com> napisał w wiadomości
news:1178677183.922933.79930@y80g2000hsf.googlegroups.com...
> ** A próbowałeś, czy od razu zakładasz niepowodzenie?

Nie próbowałem, ale na podstawie porównania symptomów i przyczyn
tamtych przypadków z moim, przypuszczam, że CHYBA się nie sprawdzi :)

> ** Jeśli nie ma innych userów, to mimo wszystko spróbuj przejąć na
własność
> katalog główny i rozpropaguj przejęcie na podkatalogi

spróbuję wobec tego, a owszem :)

> lub, metoda prostsza w realizacji i zwykle równie skuteczna, i ja ją
stosuję w takich
> przypadkach, dodaj katalog główny - uprawnienia dla grupy Wszyscy z pełną
> kontrolą i rozpropaguj na podkatalogi.

Gdzie dokładnie szukać tych uprawnień? Czy chodzi Ci może o
udostępnianie?

** Nie, nie udostępnianie, to "obrabiasz" w innym miejscu. U siebie nawet
odinstalowałem tę usługę. Mojego sposobu na katalogi szukasz tam, gdzie
sposobu na przejęcie... a nawet bliżej. Z Eksploratora - na interesującym
folderze, bądź dysku, PPM, zakładka Zabezpieczenia, jeśli w górnym polu nie
ma usera "Wszyscy", to go dodajesz i nadajesz uprawnienia. Licz się z tym,
że nie rozejdzie się wszędzie (cóż, zdarzyło się, jeden jedyny raz,
dopchnąłem ręcznie, jeden katalog, 10 sekund roboty). Ale próbuj, najwyżej
każdy podkatalog w katalogu głównym tak potraktujesz, a to już powinno
łyknąć. Miejmy nadzieję, ze Ci wystarczy. Najwyżej sobie zrzuc gdzieś dane
(Total Commander bez kopiowania uprawnień NTFS), zdejmij, a potem załóż na
nowo partycję, wrzuć dane z powrotem (Tak samo z użyciem TC... lub innego
takiego programu, jeśli nie poważasz TC). Sposób może naokoło, ale raczej
skuteczny. I przypuszczam, że zlikwiduje kłopoty z dostępem.

** Tyle ode mnie. U mnie przeważnie to działa. Dalej nie piszę, bo to już
było by teoretyzowanie.

--
LH
1) Moze też byc tak, ze Twoje pakiety, hasla, loginy przechwytuje