Re: [XP] Nagranie plikow na CD z zachowaniem danych w Podsumowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 07 May 2007 - 23:35:47 MET DST

Dnia Mon, 07 May 2007 23:17:08 +0200, chojny napisał(a):

> Witam,
> od jakiegos czasu zaczalem uzywac pol "Podsumowania" (we wlasciwosciach
> pliku) do opisania plikow. Okazuje sie jednak, ze po nagraniu na CD
> (standardowy format CDFS) "Podsumowanie" nie jest kopiowane. Z tego co
> doczytalem to "Podsumowanie" jest tylko obslugiwane przez format NTFS.
> Ale moze znacie jakis format CD, ktory zachowa te dodatkowe dane? Bo w
> jaki inny sposob zrobic backup danych, zeby nie stracic opisow?

To możesz osiągnąć jedynie pod NTFS.

Jeżeli _bardzo_ potrzebujesz tych opisów, to mogę Ci zaproponować pewne
rozwiązanie: załóż sobie małą partycję NTFS o wielkości mniej więcej 2x
większej niż wielkość płytki, tam skopiuj pliki które chcesz nagrać, a
potem utwórz obraz tej partycji maleńkim programem Drive Snapshot
http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm i nagraj ten obraz zamiast
pojedynczych plików. Po wrzuceniu nagranej płytki do napędu dwuklikiem
możesz podmontować nagrany obraz "pod literkę" i będziesz miał swobodny
dostęp do swoich plików wraz z ich wszystkimi atrybutami. Drive Snapshot
działa bardzo szybko, nie zauważysz nawet, że pracujesz z wirtualną
skompresowaną partycją zamiast z oryginalnymi plikami...

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/